Plus Size mode, et segment i udvikling

Kvinder bør ikke definere sig selv som en størrelse. Størrelse betyder virkelig ikke noget.

Det er et faktum mange modebutikker så småt har fået øjnene op for. Der er et massivt potentiale i plus size segmentet – “kurvede kvinder”, slangudtryk opfundet for at skabe positive associationer med et ellers førhen ildeset segment af kvinder grundet et forskruet størrelsesideal.

Ser man på omsætningen i plus-størrelses kategorien, så steg denne med 14 procent mellem 2013 og 2016, sammenlignet med 7 procent for alle beklædningsgenstande – og væksten har kontinuerligt fortsat. Der er ingen tvivl om, at sociale medier har sikkert spillet en nøglerolle i at ændre opfattelsen og den måde, som plus-size kvinder er blevet set på indtil nu. Platforme som Facebook, Instagram og Snapchat har givet dette segment et sted, hvor de kan råbe i megafon ud til omverdenen, at de eksisterer og ikke længere vil stå tilbage for modebranchens forældelse tanker om perfektion. Som segment er plus-size tydeligvis også købelysten, hvilket populære mærker også har fået øjnene op for.

Brands som Zizzi, Zhenzi, Gozzip, Adia mm. er blot nogle af de modetøjsproducenter, der har sat stor fokus på plus-size kvinder, hvor moderne damer i alle størrelser nu kan finde alt fra bukser, kjoler, t-shirts og endda plus size cardigans – for blot at nævne nogle. Der er faktisk ikke én beklædningsgenstand eller kategori, som i dag ikke forefindes i store størrelser.

Det giver et positivt syn på fremtiden for plus-size mode i år 2019 og de kommende år. Jo flere brands der får øjnene op for det økonomiske potentiale, desto flere muligheder vil der være for fantastisk modetøj til kvinder i alle størrelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *